Länge sedan sist...

Jag har inte tränat på ungefär 2 månader. Jag har gått mycket den senaste veckan och jag har gjort annat kroppsarbete, men ren "träning" har varit obefintlig. 
Under julen åt jag vad jag ville, när jag ville och hur mycket jag ville. Och lägger man till den obefintliga träningen på det så går det illa. 1 kg i veckan gick jag upp, i tre veckor. Då jag vägde mig var jag inte långt ifrån vikten som "jag aldrig mer ska ha". Illa.
 
Därför har jag försökt smygstarta ett nyttigt liv. Jag försöker skära ner på sockret. Denna helg har jag dock ätit både glass(ar) och choklad, men jag ser det som ersättande för alkoholkalorierna jag skippade. 
 
Till frukost har det varit fettfattig, naturell yoghurt med honung som gäller. Lunch dubbelmacka (vitt bröd, tyvärr) med stekt ägg och sallad inuti. Middag har varit sallad med antingen stekt kyckling eller rökt lax. 
 
Någon gång under följande vecka ska jag försöka släpa mig till gymmet. Och nyttiga middagar kommer jag fortsätta med. 
 
Men för att peppa mig själv tänker jag försöka posta en inspirerande bild/låt/citat här varje dag. Hoppas det fungerar! Jag KAN bara inte gå upp mer i vikt just nu. Jag mår faktiskt som bäst, både fysiskt och psykiskt, då jag är smalare. Så hey-ho here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0