Planera kosten

Sommar och sol. Bad- och bikinisäsongen närmar sig med stormsteg och min kropp känns (och ser ut) som en slapp saccosäck.
Åter igen står jag inför dilemmat att vilja träna men hindras av min kropp. Visserligen har jag inte haft feber på över ett dygn nu, men då näsan rinner och huvudet dunkar och man fortfarande befinner sig i "förkylningsbubblan" är det inte så smart att börja träna. Suck.
Men jag kan, och måste, förändra min kost. Den senaste veckan har jag levt på luft och tomma kalorier. En normal dag har sett ut ungefär såhär:
Frukost och lunch: en chipspåse och lite choklad, middag: nudlar och en flaska öl + x antal shots/longdrinks/öl/cider osv. Visst fungerade det att äta så kaloririk mat då man åt så lite, men min kropp mådde verkligen inte bra. Vilket kan vara en anledning till varför jag är sjuk nu. Så därför har jag utformat morgondagens matprogram så det är så nyttigt som möjligt (och innehåller de ingredienser jag redan har hemma).
-
Frukost: Äggröra (2 ägg), 1 tomat + ett glas te och/eller äppeljuice.
Lunch: Quinoasallad med halloumi + vatten
Mellanmål: Fruktsallad, en näve nötter + äppeljuice
Middag: Husmanskost + vatten
Kvällsmål: En rågbrödsmacka + te
-
Frågan är hur bra det kommer att gå. Jag är ohyggligt kolhydratberoende just nu och jag stoppar allt från choklad till vitt bröd i munnen utan att tänka på det.
Men jag ska verkligen göra mitt bästa, för min kropp klarar inte av min onyttiga kost länge till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0