Träningspass

Jag fick en förfrågan om jag kunde berätta vad jag egentligen gör när jag gör "styrka". Tack för kommentaren, det är jättebra om ni kommer med ideer och frågor som jag kan skriva om! :)

Ett riktigt, typiskt noanabola-träningspass ser ut ungefär så här;
Löpning 4 km (ca. 25 min), styrka ca 30 min.
Styrka betyder alltså att jag använder min egen kroppstyngd till att göra olika övningar som stärker core, ben och armar. T.ex:

Mage: 20 raka sit-ups, 10 sneda sit-ups, 20 övriga magövningar.
Rygg: 30 raka ryggresningar, 20 sneda ryggresningar
Lår: 20 himmel-och-hav
Vader: 20 steg upp och ned på steppbräda, trappsteg...
Armar: 10 armhävningar, 10 dipps

Och så gör jag programmet en gång, eller två gånger, till.

Just nu låter det väldigt tråkigt, en massa klassiska övningar. Men ofta förändrar jag dem lite, så de ska kännas lite mer nymodiga. Dessutom gör jag ofta "multiövningar" som tar på flera olika muskelgrupper. Jag funderar därför på att ta bilder, så ni kan få ta del av övningarna, eftersom de kan vara svåra att beskriva i skrift. Skulle det vara nåt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0